عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه‌های شهرداری تهران بعد از حمله سایبری گفت: ما امیدواریم تا پایان هفته این مشکل به طور کامل برطرف شود و مردم برای استفاده از خدمات شهری الکترونیکی با مشکلی مواجه نباشند.

ناصر امانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت سامانه‌های شهرداری تهران بعد از حمله سایبری، گفت: ما با دوستان شهرداری تهران در این خصوص صحبت کرده‌ایم و پیگیر این موضوع بوده‌ایم. دوستان در شهرداری در حال بررسی حمله‌ اخیر هستند و باید با احتیاط حرکت کنند، همین امر باعث شده است تا اقداماتی که در خصوص اصلاح این وضعیت انجام می‌شود، زمان‌بر باشد. مسئولان شهری در تلاش هستند که سیستم‌ها را دوباره به مدار وارد کنند.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: ما امیدواریم تا پایان هفته این مشکل به طور کامل برطرف و اکثر سیستم‌ها فعال شوند تا مردم برای استفاده از خدمات شهری الکترونیکی با مشکل مواجه نباشند.

امانی در پاسخ به این سوال که «برای تقویت سیستم‌های شهرداری اقدامی انجام خواهد شد؟» گفت: دلیل اینکه با احتیاط و به کندی سیستم‌ها در حال رفع مشکل هستند، این دلیل است که مسئولان مربوطه در تلاش هستند تا هم خلاءهایی که موجب این حمله شده‌اند، شناسایی کنند و از سوی دیگر با تمهیدات لازم، مانع حمله‌های بعدی شوند.همانطور که می‌دانید این اولین حمله سایبری در ایران نیست اما به دلیل اینکه مردم از سیستم‌های شهرداری استفاده بیشتری می‌کنند، این مشکل بازتاب بیشتری داشته است.

او ادامه داد: مدیران شهرداری به صورت ۲۴ساعته در حال فعالیت هستند تا این مشکل را رفع کنند و همچنین از داده‌ها و اطلاعات مردم که در اختیار شهرداری است، حفاظت شود.

کد خبر 681922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha